+45 70 22 02 55

Kampagne for FRB. C Shopping nomineret til stor international pris

Benjamin_Creatives kampagne ’Kys sclerose farvel’ for FRB. C Shopping er nomineret til den internationale pris ’ICSC Solal Marketing Award 2017’ i kategorien ’CSR’.

Kampagnens fokus var at indsamle penge til Scleroseforeningen og samtidig skabe opmærksomhed omkring sygdommen gennem en række event og aktiviteter i Frederiksberg Centret og på de sociale medier. Hele kampagnen indsamlede 75.000 kr. til Scleroseforeningen og fik medieomtale i både aviser og magasiner. Samtidig skabte kampagnen stor awareness på Instagram og Facebook med #kyssclerosefarvel og #frbcshopping.

Sclerose blev kysset farvel i FRB. C Shopping

Vores ’Kys sclerose farvel’-kampagne blev eksekveret både i og udenfor Frederiksberg Centret. Blandt andet afholdte FRB. C Shopping motionsløbet ’FRBC Stafetten’ i Søndermarken, og centrets 90 butikker donerede varer, som blev auktioneret på Facebook. Samtidig blev Frederiksberg Centret pyntet med grønne kys, flere butikker solgte specielle kager og juice, der blev afholdt Instagramkonkurrence, Holm’s Bager bagte kyssekager og der foregik løbende aktiviteter i centret, som alt sammen skulle skabe opmærksomhed omkring sygdommen.

Som noget særligt fik vi kunstneren Simone Thorup Eriksen til at tegne ’Kys Sclerose farvel’-kort, som blev solgt for 50 kr. i Frederiksberg Centret og over nettet via en app. Kortene indtjente mere end 20.000 kr, som ubeskåret gik til Scleroseforeningen. Kyssekortene fik desuden en del medieomtale og var derfor også med til at sætte fokus på sclerose.

Vinderne af prisen kåres i Wien den 8. juni ved ICSC’s europæiske marketingkonference. Mere end 200 kampagner fra 23 lande har været indsendt til prisen.

Kort om ICSC

• The International Council of Shopping Centers (ICSC) er en international sammenslutning for shoppingcenterbranchen.
• Læs mere om ICSC Solal Marketing Award 2017 her

Howdy,
Please go to Appearance >> Widgets to add more useful widgets into WPASB Sidebar.