+45 70 22 02 55

Selvforsvars-app er hentet 32.000 gange

jun 27, 2017 af Ann Qvist Kategori: Branding, Consulting, Design 0 kommentarer
Mit Digitale Selvforsvar hedder appen, som Benjamin_Creative har udviklet for Forbrugerrådet Tænk, og den har fået digitalt fart på. Appen er nemlig siden lanceringen i april 2017 downloadet af mere end 32.000 danske forbrugere. 
Mange danskere udsættes hvert år for svindel på nettet, og mange er bekymrede for, at det vil ske for dem. Benjamin_Creative har derfor for Forbrugerrådet Tænk, Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden udviklet en app, som siden april 2017 har hjulpet danskerne til en mere tryg og sikker færden i det digitale univers.
Mit Digitale Selvforsvar skal ruste forbrugerne til at passe på deres personlige oplysninger, hjælpe dem med at gennemskue fup på nettet og undgå it-kriminalitet. Appen er gratis og kan downloades til Android- og iOS-mobiler og tablets.
En række virksomheder, myndigheder og organisationer leverer indhold, f.eks. i form af liveadvarsler om falske hjemmesider, konkurrencer og fupmails og beskeder. Samarbejdspartnerne omfatter bl.a. Nets, NC3, Danske Bank, Nordea, Forbrugerombudsmanden og E-mærket.
Det kan appen Mit Digitale Selvforsvar:
Advare om aktuelle trusler som falske sms’er og mails, phishing-angreb, fupkonkurrencer og falske hjemmesider.
• Involvere forbrugerne til at tippe hinanden
• Give råd til forbrugere, der har været udsat for it-kriminalitet.
• Give redskaber til beskyttelse imod digitale trusler og fup på nettet.
• Give råd til at beskytte personlige oplysninger, når forbrugeren færdes på nettet.
Benjamin_Creative har også udviklet appen For Resten til at nedbringe madspil og Kemiluppen til at scanne kosmetik- og plejeprodukter for for uønsket kemi.
Kemiluppen er på halvandet år downloadet over 200.000 gange og anvendt 3 millioner gange.

 

Howdy,
Please go to Appearance >> Widgets to add more useful widgets into WPASB Sidebar.