Søg
top

4 måder at få succes med SEO

Benjamin_Creative arbejder med 4 hovedområder inden for SEO, så dit site er optimeret mest muligt og opnår størst mulig og relevant trafik. 
 Vi skal først vide, hvad der virker for dig …

1. Søgeordsanalyse

– konkurrentanalyse, ‘Content Gap’, prioriteret søgeordsanalyse

Det første skridt på vejen mod at optimere din hjemmeside er at foretage en søgeordsanalyse. Her analyserer vi din branche og din målgruppe for at finde frem til de søgeord og søgefraser, som dine potentielle kunder søger på.

Benjamin_Creative undersøger, hvem vi skal optimerer dit indhold overfor, så du ikke blot tiltrækker mere trafik, men også tiltrækker de rigtige brugere.

I forhold til brugen af søgeord har præmisserne for SEO ændret sig markant over de seneste par år. I dag er det vigtigt at finde synonymer, associerede ord og relaterede ord, der hjælper Google med at tolke din hjemmeside. Dette arbejde kaldes også for LSI (Latent Semantic Indexing), hvor søgeord, der er relateret til det primære søgeord inddrages. Det giver en holistisk tilgang, der er meget menneskelig – og som Google dermed værdsætter.

Vi forholder os også til dine konkurrenter, der i sig selv kan afsløre de lavt hængende frugter i din branche. På den måde hjælper vi dig med at komme til tops i søgemaskinen ved at udnytte dine konkurrenters fejl, mangler eller ringe forarbejde.

De fleste forbrugere begynder deres købsproces på nettet, og derfor sørger vi for, at du er med i hele købsprocessen – fra den indledende informationssøgning til den endelige købsbeslutning. Vi ved, at hvert eneste trin i kundens rejse er vigtig for at fastholde dem, og derfor sørger vi for afdække alle kundens spørgsmål eller indvendinger, når de lander på din hjemmeside. På den måde sørger vi for, at kunden kan finde din side under hele købsprocessen.

Når alle analyser er blevet foretaget, vil du modtage en samlet prioriteret søgeordsanalyse, så du kan følge processen og følge det arbejde, vi udfører for dig.

Nu bliver det lidt nørdet … 

2. Den tekniske SEO

– ‘site audit’, teknisk rapport, prioriteret opgaveliste

Teknisk SEO er blevet enormt relevant for alle hjemmesider. Google kræver gode brugeroplevelser, og det betyder blandt andet, at du skal have en hjemmeside, der er sikker, hurtig, mobilvenlig og let læselig for Googles indeksering:

  • ‘Crawlability’
  • ‘Duplicate content’
  • Mobilvenlighed
  • Hastighed
  • Billedformatering
  • Komprimering
  • URL’er
  • HTTPS

 

Til dette formål skal udarbejdes ‘site audit’, teknisk rapport og prioriteret opgaveliste.

 

Er strukturen korrekt opbygget på dit site?

Har du styr på alle de tekniske ‘håndbremser’, som kontrollerer din synlighed på Google ud fra netop dine behov?

  • Er din tracking sat korrekt op?
  • Har du styr på dine søgeord – både de brede og de målrettede?
  • Har du tjek på, hvordan dine konkurrenter agerer SEO-mæssigt?

 

Og når vi skal være rigtig nørdede …

3. Onsite SEO

– løbende indholdsproduktion, tekst- og billedformatering, CTR optimering

Her kommer søgeordsanalysen for alvor i brug. Det er vigtigt, at hver enkel side har sit eget prioriterede søgeord, som siden skal rangere på. Imidlertid handler det ikke længere i dag om ‘keyword stuffing’ – altså at fylde det samme søgeord ind i sin tekst en masse gange. Det er blevet mere raffineret. Til gengæld skal det bruges korrekt og på de rigtige steder, så Google let kan identificere, hvad din side konkret handler om. Derfor skal søgeordet blandt andet bruges i overskriften, i det første afsnit, i URL’en, i metadata og i billeder m.m.

  • Har du styr på, at dine beskrivende tekster er SEO-optimerede?
  • Får du løbende lagt relevant indhold på dit site?
  • Har du styr på meta-beskrivelser og ‘Page titles’?

 

Har du deklareret dine sider? Få styr på ‘Page titles’ og meta-beskrivelser

‘Page titles’ og meta-beskrivelser er brugerens første møde med din hjemmeside. Derfor er det her, du har muligheden for at påvirke, overtale eller lokke dem til at trykke på linket til din hjemmeside. Dette kræver imidlertid både indbydende og spændende ‘Page titles’ og meta-beskrivelse.

Billeder skal have korrekte filnavne, gode billedtekster (alt-tags) og eventuelt billedtekster, der yderligere gør det lettere for Google at læse din side. Derudover er billeder gode til at bryde tekst op.

De fleste af os kender godt at blive mødt med en mur af tekst, der får os til at opgive og gå videre til en anden hjemmeside. I det tilfælde øger det sidens ‘bounce rate’, hvilket Google straffer, fordi sidens indhold bliver tolket til ikke at leve op til det, som brugeren var på udkig efter.

 

Og det leder naturligt hen til

4. Offsite SEO

– linkanalyse, linkstrategi og linkbuilding

En af søgemaskinens vigtigste faktorer til at rangere din side højt er links: Hvem og hvor mange linker til din hjemmeside, fordi links i Googles verden svarer til, at vi som mennesker giver anbefalinger til hinanden.

Linker din blog om sko til en webshop, der sælger sko, fortæller du i bund og grund Google, at du anerkender og ønsker at fremhæve den anden sides indhold.

Links til din side øger din autoritet på nettet. En høj autoritet betyder i Googles øjne, at din side er troværdig, og at du kan give brugeren det indhold, brugeren søger efter.

En høj autoritet opnås, når andre hjemmesider med samme eller et relaterbart emne linker til din hjemmeside. Omvendt kan en spamhjemmeside skade dit indhold, så det er vigtigt at have kendskab til sin egen sides linkprofil.

 

Har du styr på de tre typer salgslinks?

  • Earned links
  • Acquired links
  • Payed links

 

Her er earned links klart det bedste, da det er links, der gives til dig, fordi du har kvalitetsindhold på din side.

Derfor kalder man også link building for link earning, eftersom en god linkbuilder er en person, der formår at skabe indhold, som andre hjemmesider har lyst til at henvise til.