Søg
top

Apps – udvikling & indhold

Kunderne henter mere og mere information på deres smartphone, og derfor er apps et stærk redskab for at nå dem. Benjamin_Creative har en unik indgang til udvikling af apps med udgangspunkt i det indhold, der skal formidles med teknologien.

Hvad er det?

Fremtiden er mobil: Over halvdelen af alt webtrafik kommer i dag fra mobiltelefoner, og derudover en stor andel fra tablets. I det tal er endda ikke regnet brugen af apps.

Næsten 2/3 af trafikken til Facebook er fra smartphones.

Apps på smartphones og tablets kan hjælpe brugerne med konkrete behov, præsentere information på overskuelige måder eller bruges til ”gamification” og konkurrencer.

Det skaber loyalitet til dit brand.

 

Hvad kan det?

Apps er stærke værktøjer til at nå målgrupper med skræddersyede løsninger, hvor der er fjernet den støj, der kan være på websites. Teknologien bag en app kan være kompleks, men brugernes oplevelse skal være, at det er nemt, og at de bliver hjulpet hurtigt.

Ambitionsniveauet for apps kan være meget forskelligt. De kan være enkle, for eksempel et simpelt spil, der underbygger en kampagne og har kort levetid. Eller det kan være et avanceret redskab for brugerne. Og måske er målet, at appen løbende flere og flere brugere og eventuelt også udbygges og opdateres med nye funktioner eller ekstra indhold.

En app kan give ekstra opmærksomhed og en helt ny dimension til dit brand, hvilket skaber noget unikt i forhold til konkurrenterne.

Benjamin_Creative har en unik indgang til udvikling af apps med udgangspunkt i det indhold, I vil formidle med teknologien. Vi kan hjælpe jer både i de strategiske overvejelser, stå for den tekniske udvikling, producere kvalitetsindhold til appen samt sørge for promoveringen af den.

 

Eksempler

• Kemiluppen er downloadet over 220.000 gange og brugt mere end 4 millioner gange på under to år til at tjekke indholdet i 10.000 kosmetik- og plejeprodukter.

Appen blev udviklet af Benjamin_Creative i tæt samarbejde med Forbrugerrådet Tænk Kemi, der havde udfordringen med at samle billeder og store mængder data om uønsket kemi i tusindvis af undersøgte produkter.

Løsningen blev en avanceret database, der kan tjekke indholdsdeklaration for de registrerede produkter. Forbrugerne kan med appen scanne stregkoden på et produkt og på få sekunder få svar om indholdsstoffer i varen, og om de kan være problematiske.

Læs mere her

 

• Mit Digitale Selvforsvar er udviklet af Benjamin_Creative for Forbrugerrådet Tænk, Det Kriminalpræventive Råd og Trygfonden. Appen skal ruste forbrugerne til at passe på deres personlige oplysninger, hjælpe dem med at gennemskue fup på nettet og undgå it-kriminalitet.

En række virksomheder, myndigheder og organisationer leverer indhold, f.eks. i form af live-advarsler om falske hjemmesider, konkurrencer og fupmails og beskeder. Samarbejdspartnerne omfatter bl.a. Nets, NC3, Danske Bank, Nordea, Forbrugerombudsmanden og E-mærket.

• For Resten er en app fra Forbrugerrådet Tænk, Stop Spild Af Mad og Landbrug & Fødevarer, der er udviklet af Benjamin_Creative med støtte fra Miljøstyrelsen.

Appen gør det via gode råd og opskrifter nemt at få brugt alle råvarer og rester efter måltider samt guider til at få maden til at holde så længe som muligt.

 

Web app eller native apps?

En native app er udviklet til kun én mobil platform (f.eks. Apple iOS eller Android), og den kan installeres direkte på enheden. Disse apps hentes i appbutikker som Apple App Store og Google Play (Android). Hvis en native app skal virke på både iPhone og Android-telefoner (f.eks. Samsung, Sony og HTC), skal der udvikles to forskellige apps, selv om de på overfladen ser ens ud og har samme indhold.

En web app kan i nogle tilfælde godt ligne en native app, men det er i virkeligheden avancerede websites, som man kan få adgang til via en browser på den mobile enhed. De behøver altså ikke at blive downloadet, før man kan bruge dem.

Ofte vil mere avancerede funktioner i apps være en fordel at udvikle i native apps.
Benjamin_Creative kan udvikle begge typer apps.

Cases