Søg
top

Branding & kampagner

Effektiv branding er et spørgsmål om at finde de klare kvaliteter, som kunderne efterspørger, forstår og handler efter. Det hjælper Benjamin_Creative jer med at afdække, så jeres kampagner og anden kommunikation rammer plet med værdifuldt content.

Hvad er et brand?

• Et brand giver kunderne en følelsesmæssig merværdi, der differentierer brandet fra konkurrenternes.
• Brandet giver et løfte til markedet og kunderne, hvilket skaber forventninger til den samlede oplevelse ved mødet med brandet i alle kommunikationskanaler.
• Brandingen er derfor den overordnede retning for al kommunikation og danner grundlag for de strategiske valg.
• Derfor er branding vigtigt, når vi taler om kommunikation, for at sikre, at vi lever op til det, vi lover vores kunder.

 

Hvad kan målrettet arbejde med brandstrategi?

• Afdække udfordringer med at fastholde eksisterende kunder og tiltrække nye.
• Behov defineres for at løfte image og investere i den rette fortælling/oplevelsen for kunderne.
• Definere klare brand-værdier, der opbygger loyalitet.
• Skabe klar visuel retning for kommunikationen.
• Målrette kommunikationen ift. målgruppen – hvem og hvordan, herunder personaprofil(er).

Benjamin_Creative hjælper jer til at opfylde jeres ambitioner om en stærk position i markedet og opnå høj kundeloyalitet.

 

Hvordan bliver en brandstrategi udviklet?

For at finde ind til jeres brandværdier og -potentiale, går Benjamin_Creative grundigt til værks, i tæt samarbejde med jer:
• Analyse af undersøgelser og diverse statistik.
• Konkurrencesituationen og kendskabet til jer analyseres.
• Kundernes opfattelse af jer undersøges. Eksempelvis kan vox pops tage temperaturen på jeres image, og hvad målgrupperne siger om jer.
• Demografi og målgruppesegmenter defineres.
• Personaer bliver udviklet.
• Medarbejderne kan inddrages for at afdække jeres brand i praksis. Organisationen kan have værdifuld viden, der skal åbnes op for.

Det handler om at stille de rigtige spørgsmål og få afmonteret myter eller falske forudsætninger for at få skabt et klart, samlet billede af jeres brand og potentiale.

Jeres brand DNA – eller kerneværdier – ender med at stå lysende klart for alle i organisationen. Vi hjælper med at finde ind til det, som gør jer særlige.

Udviklingen af en visuel identitet favner de mange facetter af jeres brand og produkter, så der er en genkendelighed og ensartethed i stil og tone for kunderne, uanset hvor de møder jer.

En designmanuel er den visuelle rettesnor i alt kommunikation fra jer – fra farver og billeder til skrifter og andre grafiske elementer samt brugen af dem.

 

Hvordan kommunikeres et brand effektivt ud?

Vi sikrer, at I får jeres budskaber ud på de platforme, hvor modtagerne ser dem. Både på print, digitalt, in-store og outdoor.Vi sikrer, at I får jeres budskaber ud på de platforme, hvor modtagerne ser dem. Både på print, digitalt, in-store og outdoor.Det sker med jeres historier, som kunderne gerne vil høre – og ikke bare ser som irrelevant reklamesnak. Det giver call to action – og ROI.

Læs mere om at engagere jeres målgrupper via:

  • Egne magasiner
  • Content marketing / native advertising
  • Video som marketing- (SoMe)
  • Søgemaskineoptimering (SEO)

Jeres indhold får fuld effekt, og ressourcerne bliver udnyttet optimalt, hvis det producerede materiale fra starten er tænkt ind i en content strategi. Det kan Benjamin_Creative også hjælpe med.

Benjamin_Creative måler på, hvordan digitalt indhold performer for at skræddersy og tilpasse det løbende. Du kan undervejs i en kampagne følge, hvor mange potentielle kunder, du rammer.

Cases