Søg
top

Magasiner – print & digitalt

Magasiner i trykt form eller digitalt format er stærk branding med høj inspiration og brugsværdi for målgruppen, så det skaber loyalitet.

Hvad er det?

Magasiner er stærke som marketing, fordi de giver et samlet indtryk og en stærk helhed, der fastholder læserne.

Kvaliteten af indhold, foto og layout er høj, så produkter bliver præsenteret på en attraktiv måde.

Kundemagasiner har til formål at blive samlet op/distribueret ud og læst af så mange i målgruppen som muligt for at ændre og påvirke modtagernes holdning.

Tillæg til andre magasiner eller aviser bliver skrevet og layoutet, så de passer ind i de redaktionelle universer og inspirerer læserne.

Benjamin_Creative har over 20 års erfaring med at producere kundemagasiner og er en del af Benjamin Media, som i 30 år har været blandt Danmarks førende magasinudgivere.

 

Hvad kan det?

Et kundemagasin kan grundlæggende påvirke læseren på tre parametre:

  • Øget brandingeffekt
  • Skabe konkret mersalg af produkter
  • Etablere, fastholde og øge loyalitet i forhold til produkter/abonnementer/medlemsskaber

Benjamin_Creative sikrer, at I får jeres budskaber ud på en måde, som modtagerne gerne vil høre. Helheden i et magasin giver differentiering og identifikation.

Magasiner når målgruppen professionelt og målrettet, så læserne føler, at deres behov bliver anerkendt og afspejlet, og de kan få både inspiration og høj brugbarhed.

Magasinformatet signalerer eksklusivitet, lægger op til fordybelse og skaber loyalitet.

Benjamin_Creative giver magasinet et grafisk udtryk, der skiller sig ud fra andre, så det ikke drukner i mængden.

 

Eksempler:

  • FRB.C Shopping udgiver fem magasiner i løbet af året. Alle er som en nyskabelse helt uden klassiske annoncer, fordi eksponeringen af produkter bliver været inkorporeret i magasinets guider, modereportager m.m., så læserne har oplevet det som “100 procent reklamefrit”.

 

  • DR Koncerthusets magasin viser i flere spørgeskemaundersøgelse med over 2.000 læsere, at tilfredshedsheden er meget høj. Over halvdelen har læst magasinet i mindst 15 minutter. 67 procent gemmer magasinet – især for at få overblik over kommende koncerter. Mindst 97 procent af læserne betegner artiklerne som “interessante” eller “meget interessante”. 50 procent fik et større indblik i, hvad der foregår i DR Koncerthuset.

 

  • Forbrugerrådet Tænks magasin er en hjørnesten i fastholdelsen af organisationens næsten 80.000 medlemmer. Forbrugermagasinet, der blandt andet er kendt for sine grundige test, har 335.000 læsere (4. kvartal 2016 + 1. kvartal 2017, Kantar Gallup).

 

Hvordan?

Benjamin_Creative kan i samarbejde med kunden stå for hele processen:

  • Koncept og idéudvikling
  • Udarbejdelse af artikler
  • Fotografering og grafik
  • Layout
  • Korrektur
  • Trykning
  • Distribution
  • Evt. læserundersøgelse og analyse

Kunden kan vælge at levere dele af indhold og/eller fotos samt selv at stå for tryk og distribution.

Når et magasin skal relanceres, tager Benjamin_Creative et grundigt kig på både indhold, formater og layout. Med vores ekspertise i produktion af magasiner som base skaber vi en skarpere udgivelse med masser af kvalitetsindhold, der giver en stor værdi for både kunden og målgruppen.

 

Print eller digitalt?

Det trykte magasin har en taktil kvalitet, fordi man kan sidde og bladre i det og have det liggende fremme. Det giver ro til læsningen og et nemt overblik i et velkendt format.

Et digitalt format er lige så flot og overskueligt layoutet som et trykt magasin men har dynamikken og informationsdybden fra et website. Det giver mulighed for at vise slidshows med flotte fotos, scrolle i skemaer, klikke igennem interaktive guider og afvikle video/animation.

Benjamin_Creative har udviklet en fleksibel digital platform til udgivelse af magasiner, bøger, kataloger o.lign. så det kan afvikles på både iPad/tablet, smartphone og computer/laptop. Formaet er overlegent og giver helt andre muligheder i forhold til de gængse løsninger med bladre-pdf’er. Det digitale magasin hentes live fra en server, så brugeren altid får det senest opdaterede materiale.

 

 

Content strategi videreudnytter indhold på flere platforme

De flotte fotos og fængende tekster i magasinet kan få yderligere liv på tværs af jeres andre platforme/medier:

  • Eget website
  • Nyhedsbreve
  • Facebook
  • Instagram
  • Outdoor/bannere, flyers og anden marketing

Det kræver, at alt indhold fra starten er tænkt ind i en content strategi for at få fuld effekt at det producerede materiale. Dermed får I udnyttet ressourcerne optimalt.

Tekster skal skrives om og SEO-optimeres, se de passer til de digitale platforme, og jeres budskaber opnår en maksimal udbredelse.

Cases