Søg
top

Visuel identitet – effektfuld branding

En af de mest effektfulde måder at brande sig selv på er gennem en stærk, visuel profil.

Benjamin_Creative har udarbejdet en ny, visuel identitet for Friis Shoppingcenter i Aalborg, som tager udgangspunkt i et ønske om at skabe en moderne og tidssvarende profil for centret. Det visuelle afspejler Friis Shoppingcenters DNA som et urbant shoppingcentrum, der henvender sig til en yngre, fashioninteresseret og købestærk målgruppe af både kvinder og mænd.

Opgaven lød på at at skabe en ny, stærk og genkendelig grafisk og visuel identitet, i første omgang i forbindelse med relanceringen af Friis Shoppingcenters website, og siden på samtlige af centrets kommunikationsplatforme inklusive instore-materialer og POS.

I udarbejdelsen af den visuelle identitet har Benjamin_Creative fokuseret på at skabe et råt, urbant design med et unikt udtryk, genkendelighed og grafisk sammenhæng på tværs af kommunikationsplatforme.
Som en del af den visuelle rebranding har Benjamin_Creative også designet et nyt logo og payoff for centret.